BOUWCOÖRDINATIE

Waarom bouwcoördinatie?

Het bouwproces volgen is elke dag opnieuw een uitdaging.
Voor heel wat particulieren, zelfstandigen en KMO’s is bouwen een éénmalige aangelegenheid. Het ontbreekt hen heel vaak aan ervaring en expertise. En laat dit nu net de 2 sleutelwoorden zijn om onnodige kosten en kopzorgen te vermijden.
Het is belangrijk dat uw project deskundig wordt opgevolgd.

Wat is de taak van een bouwcoördinator?

Een bouwcoördinator vormt de centrale link tussen de diverse schakels van een bouwproces.
Hij/zij is de rechterhand van de bouwheer en neemt alle lasten van de eigenlijke bouwheer over.

De bouwcoördinator zal een plan opmaken en selecteert op basis van prijs/kwaliteit, de aard, de grootte en de locatie van het project, de juiste aannemers. Door iedere aannemer met zijn specialisatie te gebruiken waar hij sterk in is kunnen we tot een bouwproject op maat komen en niet tot een sleutel-op-de-deur standaardplan.

De bouwcoördinator is hét centrale aanspreekpunt van het bouwteam tijdens het ganse bouwproces. Door zijn ervaring en expertise weet hij/zij precies wie te contacteren. Hij /zij heeft vaste partners binnen de bouwwereld. Daardoor kunnen prijzen worden gedrukt en heeft hij/zij meer slagkracht om aannemers zich aan de vooraf gestelde deadlines en afspraken te houden.

De kost van een bouwcoördinator betaalt zich dan ook vanzelf terug:

  • Kortere bouwtermijnen
  • Vaste aannemers die vlug kunnen worden ingezet
  • Bouwwerken sluiten mooi op elkaar aan zonder onnodige wachttijden
  • Door een vast partnership met aannemers kan de bouwcoördinator betere prijzen onderhandelen dan voor een éénmalige samenwerking
  • Geen onaangename verrassingen: je weet vooraf hoeveel je bouwproject je zal kosten

Voordelen van een bouwcoördinator :

  • Eén aanspreekpunt, minder zorgen en loopwerk
  • Advies en tips van een deskundige bv. aansluiting nutsleidingen, keuringen, materiaalkeuze …
  • Voorbereidende werken in samenspraak met architect en ingenieur
  • Opmaken van een budget
  • Voordelige offertes 
  • Controle van alle facturen
  • Selectie van kwaliteitsvolle aannemers
  • Strakke planning
  • Complete opvolging van de werken 
  • Vastleggen en bewaken van de bouwkosten


Wie is Louis Baeke?

Louis Baeke werkt reeds zijn volledige loopbaan in de bouwwereld. Een echte rot in het vak dus! Hij startte zijn carrière als projectleider in een bouwbedrijf klasse 8 om daarna zijn carrière verder te zetten als projectleider sleutel-op-de-deur en algemene bouwaannemingen. 

Sleutelwoorden van Louis zijn communicatie, lange termijnrelaties, kwaliteit en authenticiteit.

Hij maakt er een punt van dat alle werken tot in de perfectie worden afgeleverd. Door een nauwe en directe communicatie en zijn no-nonsens mentaliteit met zowel de klant als de verschillende partners weet hij problemen snel op te lossen.

Hij draagt lange termijnrelaties hoog in het vaandel. Hij kan hierdoor steeds rekenen op vaste partners. Hij kent hun sterktes, weet het beste uit hen naar boven te halen. Louis staat er op alle toegewezen projecten zelf op te volgen en steeds bereikbaar te zijn voor zijn klanten!